fredag 6 juli 2012

Sverigetempot 2012 - Dag 4

Vemdalen 07:30 - Vansbro 23:30  285km, 63% medelpuls, 8400 kalorier

Solen sken när vi drog iväg och snart därefter stämplade i Linsell. Vi tog ett fikastop i Sveg och körde vidare söderut. Vinden var mer eller mindre rakt emot och benen var inte pigga idag heller. Var det inte på fjärde dagen som kroppen skulle ha återhämtat sig?


Vägen till Älvdalen innehöll två mils körning på dåligt grus vilket för Dag skördade trasigt väskfäste, en punka och en sabbad eggbeaterpedal. Själv fick jag en pyspunka som jag upptäckte flera timmar senare. Den långa utförskörningen på gruset resulterade i ett par helt vitdomnande händer.

I Älvdalen blev det tefatspizza igen. När vi satt och åt började regnet vräka ner. Här hade jag tvivel på om jag skulle orka hela vägen till Smygehuk med ett värkande knä och begynnande skavsår. . Jag lyckades slå bort tankarna att ta tåget hem från Mora. Ut i  regnet och uppför backen mot Evertsberg.

Stämpling i Venjan och vi tog sikte på Vansbro. Det visade sig svårt att hitta ett rum där pga fotbollskupp. Vid elvatiden så fick vi dock napp och kom fram vid midnatt till ett källarrum med separat toa och dusch. Efter en snabb dusch, lagning av pyspunka somnade vi i fukten från alla blöta kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar