lördag 7 juli 2012

Sverigetempot 2012 - Dag 5

Vansbro 8:30 - Skövde 23:20 293 km, 62% medelpuls , 9800 kalorier

Var det på femte dagen som benen skulle vara pigga igen? Det verkar inte så. Frukost på bageriet i Vansbro. Goda mackor och en bakelse, mums.

Efter några långa backar var vi framme vid kontrollen i Lesjöfors. Påfyllning av förråden och sedan iväg. Vi fick nu sällskap av Mattias från Halmstadstriatleterna. Han hade sovit i Lesjöfors efter kommit fram vid  tvåtiden. Nu när vi var tre blev det återigen lite mer disciplinerad körning. Mattias såg stark ut. Själv hade jag ont i knäna och det gick inte att ståcykla.

Tefatspizzan intogs i Karlskoga tillsammans med lokalbefolkningen som tycker det är helt i din ordning att gå på restaurang med bar överkropp.
Efter Gullspång gick min bakväxelvajer av, som tur var hade jag med en extra.
Sedan passerades några milstolpar som på allvar ökade hoppet att jag skulle orka ända in i mål: Västra Götaland skylt, E20, Göta Kanal.


Efter många timmar och några regnskurar var vi framme i Skövde.
Efter stämpling på Statoil vid midnatt, första 24/7stället vi sett på resan, så tog vi oss till Godtemplagården där det skulle finnas mat och logi. Det fanns dock inga svängar lr madrasser. Jag lyckades somna på några stolar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar