lördag 7 juli 2012

Sverigetempot 2012 - Reflektioner

Vad skulle jag ändrat på om jag vetat bättre i förväg?
1 -Träna ståcykling. Jag hade behövt vara starkare i knäet för att orka med att stå och cykla längre partier. Rumpan måste få lätta från sadeln men mina knän orkade inte med denna belastning efter tre dagar.
2 - Ta med extra växelöra. Att som Dag tvingas bryta sista dagen var grymt.
3 - Lite mindre kläder och mat i packningen. Jag släpade med en underställströja, några Snickers, extra handskar, nötter som jag aldrig använde. Å andra sidan blev det aldrig riktigt misärkallt.

Vad var rätt?
1 - Sportdryck i påsar och massor med runekakor. Fiixade påfyllning av dessa i Östersund, Lesjöfors och Skövde
2 - 28mm däcken Ulterma ZX rullade snabbt och mjukt.
3 - Sadelväskan från Carradice höll ihop och höll dessutom tätt.
4 - Inte planera i förväg. Det går oftast utan problem att boka boende på kvällen när man vet hur långt man orkar den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar